RSS

ÉN TUDOM MIT KÉNE CSINÁLNI!

02 feb

Ej, azok a csövek nem akarnak pászolni!
Hiába forgatják az apa kezei,
óvatosan hiába illesztgeti,
nem akarnak engedelmeskedni.

– „Megállj Sátán, nem tolsz ki velem!
Nem fogod feldúlni lelki békességem!”
Magabiztosan így beszél az apa,
s a kályhacsöveket hiába forgatja.

Az öt-hat éves gyermek ott állt mellette,
tágra nyílt szemekkel nézte.
Szeretett volna segíteni:
– „Apukám, én tudom, mit kéne csinálni!”

– „Hagyjál békémbe, ne szólj bele!”
Lassan kezdett fogyni a türelme.
Hiába cserélgette, forgatta,
eredménytelen volt a munkája.

A gyermek megpróbált újra beleszólni:
– „Apukám! Én tudom, mit kéne csinálni!”
– „Hallgass már! Ne bosszants! Mit tudsz te?
Te akarsz tanítni kisgyermek létedre?!”

A gyermek elhallgatott és tovább nézte,
milyen idegesen jár az apa keze.
Már mióta kínlódik vele,
és mégsem haladt semmire.

Nem unta meg újra mondani:
– „Apukám… és tudom mit kéne csinálni!”
– „Hallgass, te kölyök! Mert megverlek!
Pucolj rögtön a sarokba innet!”

A gyermek elkotródott, és messziről nézte,
várta, mi lesz már ennek a vége.
Az apja még mindig nem hagyja abba,
ügyetlenségében kezét is megvágta.

Már végképp elfogyott a türelme,
csak úgy tombolt a méreg benne.
A gyermek megpróbált még egyszer szólni:
– „Apukám, én tudom, mit kéne csinálni!”

– „Na mondjad hát!” nyögte lihegve.
De meglepődött a feleletre.
A gyermek teljes meggyőződéssel mondta:
– „Imádkozni kéne, apukám drága!”

– „…Igazad van. Imádkozni kell…”
És imádkozott teljes őszinteséggel:

– „Uram Jézus! Az előbb hencegtem,
hogy a Sátán nem tud felzavarni engem.
s íme, míg sokat mérgelődtem,
odalett a lelki békességem.

Bocsásd meg, hogy bíztam a magam erejébe,
és nem hívtalak segítségemre.
Csak most látom, milyen semmi vagyok.
Tenélküled még ennyit sem tudok.”

Imáját hálával fejezte be,
Hogy a gyermek által az Úr megintette.
Aztán alig fogott munkájába bele,
azonnal készen is lett vele.

A gyermek örömmel újságolta a többieknek:
„Apukámnak az Úr Jézus segített!”

* * * * * * * * * * * * * * * *

Hidd el, testvér, sokszor az Úr szól a gyermekbe’,
Csak te ne vágj fel, vedd figyelembe!

Ha nem jutott eszedbe segítségül hívni,
Jézusod kénytelen figyelmeztetni,
mielőtt lelki békéd elfogyna.
Ő mindig a te javadat akarja.

Aztán meg ne hencegj a Sátánnal szembe,
mert cudarul megjárhatod vele.
Ne bízz soha a saját erődbe:
Jézus erejét vedd mindig igénybe!

 
Hozzászólás

Szerző: be február 2, 2011 hüvelyk ALKALMI, Gyermeknap

 

Címkék: , , , , , , ,

Hozzászólás