RSS

JÉZUS A FENYVESEKBEN

08 feb

Hallgat a fenyves hóbelepetten.
Madarak szárnya néha ha lebben.
Este lehullnak kéken az árnyak.
Ádventi csendben hallgatva várnak
ádventi fenyők.

Jön a favágó. Fejszéje csattan.
Villan a fénylő napsugarakban.
Várakozásra keserű válasz!
Döngve ledöntik, ott viszik már az
ádventi fenyőt.

Meghal a múltnak, havas erdőnek,
régi örömnek, régi erőnek.
Végigtekint még társai szálán
s valaki viszi, viszi a vállán
új élet felé.

Micsoda gazdag, boldog új élet!
Csupa sötét volt! Csupa fénnyé lett.
Hogyan is vágyna múltjába vissza,
felöltöztetve karácsony tiszta
szent örömébe!…

Álltam az erdőn. Zengjen az ének:
álltam az erdőn, tűntek az éjek,
nappalok, percek, üresen, holtan.
Vágyódva, várva voltam én, voltam
ádventi fenyő.

Jézus, a Krisztus: fejsze kezében,
ott járt az erdők rengetegében.
Szemében szánó szeretet égett:
„Szomorú fenyő, elviszlek téged
öröm fájának.”

Csillan a fejsze, zuhan is, vág is,
vesszen az egész régi világ is!
Vesszen a vágy, mely eddig emésztett.
Te régi fenyves, te régi élet,
meghalok néked.

Ő elvisz engem! Vállára vesz fel…
Megajándékoz új öltözettel:
Karácsonyeste szent örömének
öltözetével. Zengjen az ének!
Hála daloljon!

Ágaimon most égnek a lángok
elűzve gondot, szomorúságot.
Hirdetem, áldom fénybe’, ragyogva:
Őneki élek, én, karácsonyfa,
Boldogság fája.

Fenyők az erdőn, fenyők az ormon,
Ő ruhát rátok napsugárból von.
Közöttetek jár, fejsze kezében…
Vinni szeretne titeket éppen
karácsonyfának.

Miért élnétek szomorúságban?
Nála új élet, új ifjúság van,
örömlángot gyújt mindenik ágon!
Fenyők, fenyők az egész világon,
ádventi fenyők, jön a karácsony:
jertek, ragyogjunk!

Túrmezei Erzsébet

 
Hozzászólás

Szerző: be február 8, 2012 hüvelyk 42_Lukács, Karácsony, Túrmezei Erzsébet

 

Címkék: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

 
