RSS

JÉZUS SZÓL A KERESZTHEZ

15 ápr

Vállamra nehezül fatested.
Mindjárt leroskadok alatta.
De nem a fa nehéz.
Nem, más az, ami nyom…
Kereszt, ismerlek rég!
Olyan furcsa nekem,
fává merevültél, s itt vagy a vállamon!

Hisz ott voltál mindig, mióta e világon
prófétautam járom, feláldozásra szánva.
Bölcsőm felett Damoklesz kardjaként ott lebegtél.
Ráhelek jajszavában te vijjogtál kegyetlen,
s ott voltál mindig vélem, mikor hiába szóltam.
Negyven nap, negyven éjjel a pusztában kísértél,
Ott voltál Péterekben, Júdások csókos száján,
ott voltál a hozsannán, feszítsd meg-en keresztül,
láttalak a keservek sok kínos éjszakáján,
mikor Jeruzsálemről, Betlehemről beszéltem;
a hálátlanság metsző, csontfagyasztó jegében,
a mindhiába gyógyult sok beteg üres ágyán;
a vakok, bénák furcsa, fülsiketítő csendjén,
kik láttak, jártak immár, de mégse hittek bennem!
Ott voltál a békétlen versengő, nagyravágyó,
egymás torkát szorító tanítványaim vitáján,
Jeruzsálem feletti mélységes bánatomban,
a Gecsemánén mondott vércseppes könyörgésben,
mikor az egyedüllét ijesztő sötétsége,
a félelem lidérce összerázott kegyetlen,
s a Pohár elém került, és ki kellett ürítnem.

De hová lettél rólam?
a cirénei ember cipel tovább, de bennem
mázsárnyi súllyal élsz még.
Én vittelek is mindig, és most is csak én viszlek,
együtt fognak említeni téged velem mindig.

De felértünk a dombra.
Intenek. A vitézek,
Kereszt, szögelnek téged –
engem végleg már egybe.
De harmadnap a hegyre
figyelj csak, és meglátod,
mit még senki nem látott:
Feltámadásomat!

Kárász Izabella

Reklámok
 
Hozzászólás

Szerző: be április 15, 2011 hüvelyk Kárász Izabella, Nagypéntek

 

Vélemény, hozzászólás?

 
