RSS

A GOLGOTA FELÉ

06 nov

Hitetlen, kőkemény szívek,
Gúnykacaj, metsző és hideg,
Vad átok zúg völgyön, hegyen,
Kísérik drága Mesterem
A golgota felé!
Közéjük álltam egykor én,
Nem vett körül még semmi fény,
S én a sötét, a fénytelen,
Kísérem drága Mesterem.
A Golgota felé!

Kacagja Őt a sokaság,
Hol itt a hit? Hol itt a vágy?
Csak ellene!… Mellette nem!…
Úgy kísérik szent Mesterem
A Golgota felé!
Közéjük álltam egykor én.
Üldözte lelkem annyi rém,
S kacagtam én is féktelen.
S úgy kísértem szent Mesterem
A Golgota felé!

Csúfolja Őt a nagy tömeg,
Száz kéz emel most Rá követ!
Vad lárma hangzik szüntelen
Kísérik drága Mesterem
A Golgota felé!
Közéjük álltam egykor én,
Hol volt a Hit? Hol volt a Fény?
Meg sem döbbentem vesztemen,
S kísértem drága Mesterem
A Golgota felé!

S a Mester egyszer hátranéz…
S követ fogva… megállt a kéz,
S én rádöbbentem hirtelen
Miattam megy most Mesterem
A Golgota felé!
Némán megálltam akkor én,
Szemvakító volt a fény,
Mely felvillant a Mesteren.
S én áttörtem a tömegen,
A Golgota felé!

Csöndes, szelíd asszonysereg,
Angyalszemükből könny pereg.
Siratják Isten szent Fiát,
A Magdolnák s a Máriák,
Mellette mind!… Ellene nem!…
Kísérik drága Mesterem
A Golgota felé!
Közéjük állok mostan én,
Nem vonz már más csak az a fény,
S örök hűséggel követem
Imádott, drága Mesterem
A Golgota felé!

Haluszka Rózsa

 
Hozzászólás

Szerző: be november 6, 2010 hüvelyk Úrvacsora, Haluszka M. Rózsa, Nagypéntek

 

Vélemény, hozzászólás?

 
