RSS

A BÁRÁNY ÉS A PÉNZ

16 Már

Elveszett a pénz, a drachma,
söpört az asszony miatta,
a szemétből kiragadta,
a pókhálóból kiemelte,
gondosan letörölgette,
s bár volt másik kilence,
ez lett az öröm!

Kódorgott a kicsi bárány
a zsenge zöld füvek láttán,
és – eltévedt a hegy hátán.

De a Pásztor ment utána
sziklák zuzmós vadonába,
kereste és – megtalálta!
Vad bozótból kiemelte,
vérzett: karjaiba vette,
s bár volt kilencvenkilence,
ő lett az öröm!
*
Én nem tudom, hogy mi voltam,
lehettem pénz: elgurultam,
szűk sarkok közé szorultam;
de lehettem én bárány is,
aki éhes, aki fázik,
s fél, ha a villám cikázik…

Énrólam szól a példázat.
Elfog a boldog alázat:
kerestek és – megtaláltak!

Lukátsi Vilma

Reklámok
 
Hozzászólás

Szerző: be március 16, 2010 hüvelyk 42_Lukács, ALKALMI, Lukátsi Vilma

 

Címkék: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

 
