RSS

A KÚTNÁL

25 nov

Szereplők: leány, fiú, anya.

Leány:
Tírusból jövök,…városom de rég elhagytalak. De húz a messzeség…ott a kis halmon a havas alatt…Nem is tudom hányszor ment le a nap, amióta én úton lehetek. Iszom a kútnál és megpihenek…
Fiú:
Üdvözöllek idegen leány.
Leány:
Mintha csak anyám hangját hallanám, olyan jól esnek ezek a szavak. Jó estét ifjú. Megzavartalak.
Fiú:
Dehogy zavartál. Már bevégeztem a fűkaszálást, haza kell mennem. Anyám szegény mindig aggodva vár, hogy el ne vigyen újra a halál.
Leány:
Bocsáss meg , kérlek, nem jól értelek, halál, és újra az hogyan lehet
Fiú:
Jól értetted te fáradt jövevény, és el is mondok neked mindent. Gyere velem, vedd föl a batyud. Anyám házához vezet ez az út. Ő szívesen lát, készít vacsorát és le is moshatod az út porát.
Leány:
Miért vagy ily jó hozzám idegenhez
Fiú:
Siess. A kutyák ugatnak. Megesznek, ha kint találnak a kertek alatt, amikor már lebukott a nap.
Leány:
A kutyák….O, azoktól nem félek. Kánaáni vagyok. Azért élek, mert anyám az ő nagy bánatában osztozott az ebek morzsájában….Mi ez a város.
Fiú:
Nain a neve. Nincs messze az országút kezdete, amely Jeruzsálemig elvezet….
Leány:
Nain…Sokszor hallottam e nevet. A Názáreti tett itt egy csodát, föltámasztotta egy anya fiát.
Fiú:
Amott történt. Arról jött a Mester, épp szemben a halottas menettel…..
Leány:
Te is láttad. Ott voltál talán.
Fiú:
Ott voltam. Engem vitetett anyám, özvegy szegény, én voltam mindene, támasza is, egyetlen gyermeke.
Leány:
Te lettél volna. Irgalmas lélek.
Fiú:
Én. Halott voltam, és látod…élek.
Leány:
Igen, élsz valóban…És a Mester.
Fiú:
Ő tovább ment az emberiséggel, akik követték Őt mindenfelé. Ideértünk anyám háza elé.
Leány:
Várj kérlek, el kell mondanom neked….Engem valami ördög kergetett. Anyám szerint a poklokat jártam mint megszállott, nyugtot nem találtam. Nem bírt velem. Annyi hamisságot követtem el. Már mindenki látott tépett ruhában, kibontott hajjal…Volt hogy a vízparton talált a hajnal.
Fiú:
Miért mondod ezt. Miért vádolod magad. Vendégünk vagy, ne félj meghívtalak.
Leány:
Anyám hallotta a szóbeszédet a profétáról. Róla beszélek én is hallod e. Őt emlegetem gyógyultan. De akkor betegen éltem még, amikor Ő Tírusba jött. Anyám megállt a zsidó ház előtt, ahová bement mint látogató. Csodára ,jelre nem volt kapható…Anyám leborult elé a földre énmiattam…Kérte könyörögve….
Fiú:
És a Mester.
Leány:
Azt mondta anyámnak, hogy kenyeret nem adnak kutyáknak. Ő Izráel juhait keresi.
Fiú:
Ha mondta is, igaza volt neki, de ilyen keményen, alig hihetem. Úgy őrzi Őt az emlékezetem mintha maga a jóság lett volna s mindenki a lábához omolna….
Leány:
Anyámnak nem volt már önérzete…Ő előtte nem….mert a két szeme,….azt mondta….hogy úgy tekintett rája, hogy lábához esett mint kutyája. Nem kenyeret kért, morzsát kért csupán…Nagy a te hited, meg gyógyult a leány…így szolt a Mester. Ketten: És igaza volt.
Fiú:
Te meggyógyultál ?
Leány:
Te még élsz, a holt?
Anya:
Hazajöttél? Itt vagy gyermekem?
Fiú:
Édesanyám! Vendég jött velem!
Anya:
Hozd fiam, hogy ki azt nem kérdezem.
Fiú:
Mondd az anyád küldött el ez útra
Leány:
Elengedett! Ha kimegy a kútra Tírusba mindenki róla beszél.
– Meg kell találnom!
Anya:
Közeleg az éj!
Fiú:
Jöjj be, pihenj meg!
Anyám fedele, szíve, itala és kenyere minden jövevény szívesen fogad!
A holnap talán jó tanácsot ad, lehet hogy én is elmegyek veled…
Leány:
Látni akarod, te is keresed?
Fiú:
Már láttam egyszer, de anyám szemében néha az Ő szelíd szemét érzem.
Leány:
Én meg szívemben az anyám hitét.
Anya:
Mécsest gyújtottam, Leszállt a sötét, de ha megvirrad már hajnal előtt induljatok el!
Keressétek Őt!
Fiú:
Én is mehetek? Nem féltesz anyám?
Anya:
Nem fiam!
Leány:
Én is mintha hallanám hívő anyám búcsú szavát: „Menj gyermekem. Keresd!“
Anya:
Ő már megtalálta.

Reklámok
 
Hozzászólás

Szerző: be november 25, 2009 hüvelyk JELENETEK

 

Vélemény, hozzászólás?

 
